fbpx

Współpraca z influencerami

Dzięki TikTok korzystanie z influencerów to najlepszy sposób na zdobycie nowych klientów i dotarcie do szerszej publiczności w celu promowania swoich usług.

To jedna z najlepszych strategii, których możesz użyć, aby uzyskać widoczność i dotrzeć do milionów nowych klientów. A dobrą wiadomością jest to, że jest to dobre rozwiązanie dla każdego rodzaju biznesu, od naprawdę małych (takich jak zwykła lodziarnia obok) po naprawdę duże marki (takie jak Mercedes i Bosh).

W tej lekcji omówimy proces docierania do influencerów i specyfikę tego typu interakcji.

Najlepszy sposób na zrobienie tego…

Zanim zaczniemy, krótka informacja o tym, jak najlepiej wykorzystać swoją kampanię. Aby zaspokoić pełne spektrum potrzeb, spróbuj połączyć wykorzystanie influencerów z kampaniami reklamowymi – ogólnie jest to najlepszy wybór!

Aby tak się stało, należy wykonać 2 kroki:

  1. Najpierw skontaktuj się z influencerami i poproś ich o stworzenie klipów
  2. Następnie użyj klipów w swoich kampaniach reklamowych TikTok

Widzisz więc, jak te dwie osoby współpracują, aby pomóc Ci dotrzeć do szerszej publiczności i spełnić Twoje złożone potrzeby marketingowe.

Uwaga:  osoby korzystające z tego hybrydowego podejścia zwykle osiągają 2-3 razy wyższy zwrot z inwestycji.

W następnej lekcji otrzymasz pełne informacje o tym, jak prowadzić kampanię reklamową, więc w tej skupimy się na części wpływowej.

Znajdowanie influencerów

Można to zrobić na 3 główne sposoby, w zależności od budżetu i ograniczeń czasowych.

1. Tańsza metoda – DM

Tańszą metodą jest bezpośrednie przesłanie wiadomości do influencerów. Musisz zidentyfikować wpływowe osoby, które są odpowiednie dla Twojej niszy lub produktu, a następnie skontaktować się z nimi 1 na 1, wysyłając im bezpośrednie wiadomości. Jak możesz sobie wyobrazić, jest to dość czasochłonne, choć tańsza metoda prowadzenia tego typu projektów.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​nauczy Cię wiele o procesie docierania do ludzi i uzyskasz wiele informacji zza kulis prowadzenia takich kampanii.

Jak to zrobić

To raczej proste. Musisz przejść do aplikacji TikTok, a następnie do karty Odkrywanie. Wpisz #YourNiche (więc jeśli twoją niszą jest fitness, po prostu wpisz #Fitness). Następnie wyszukujesz osoby, które publikują treści odpowiednie dla Twojej niszy i pasujące do wizerunku Twojej marki. Po prostu kontaktujesz się z nimi z prośbą o awans.

Oczywiście musisz znaleźć osoby, które są bardzo aktywne, a także mają dużą liczbę obserwujących. Nie kontaktuj się z żadnymi, którzy nie publikują co najmniej raz na 2 dni i mają co najmniej 10 000 obserwujących. Warto zapytać o ich odbiorców i dane demograficzne. Mają te informacje w swojej sekcji analitycznej i musisz wiedzieć, czy ich odbiorcy są dobrze dopasowani do Twojego produktu, w zależności od ich lokalizacji i innych takich parametrów.

2. Popularna metoda – Korzystanie z platformy influencer

To dobry wybór do prowadzenia kampanii, ponieważ usprawnia część procesu. Znajdziesz mnóstwo takich platform, od prostych (które pomagają w wykonywaniu prostych wyszukiwań w celu znalezienia konkretnych kont i filtrowania ich według liczby obserwujących i innych parametrów) po bardziej zaawansowane platformy (które stanowią dobrą podstawę do zarządzania całym procesem ).

Bardziej zaawansowane oferują świetną platformę do zarządzania całymi kampaniami z poziomu samego konta – ale za odpowiednią cenę. Oferują ci sposób na opłacenie wpływowych osób i… cóż… wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia pełnej / złożonej kampanii.

Jak to zrobić

Po krótkim wyszukiwaniu w Google „platformy wpływowej TikTok” znajdziesz ogromną listę takich platform. Wybierz, którego chcesz użyć, w zależności od konkretnych potrzeb w zakresie lokalizacji, budżetu, danych demograficznych itd.…

Dwie platformy, z których regularnie korzystamy i które możemy polecić to Upfluence i Heartbeat. Pamiętaj również, że większość tych platform jest płatna, więc musisz dodać ten koszt do swojego budżetu.

3. Droższa, mniej czasochłonna metoda – korzystanie z agencji

To jest na drugim końcu spektrum i jest bardzo drogie. Jego zalety są proste: większość procesu jest wykonywana przez agentów lub kogoś z agencji, więc nie będziesz musiał (prawie) nic robić.

Prowadzą poszukiwania, zasięgają informacji i udzielają rekomendacji, a także negocjują umowę. Może się więc zdarzyć, że jest to najlepsza opcja dla wielu osób, które mają ograniczenia czasowe i wolą skupić się na innych zadaniach marketingowych.

To także dobry pomysł, jeśli dopiero zaczynasz, ponieważ agencja ma doświadczenie potrzebne do prowadzenia takich kampanii. Wiedzą, jakie treści radzą sobie lepiej, wiedzą jak analizować dane, czytać parametry analityczne i demograficzne, znają nisze i jak podejść do promocji.

Zazwyczaj agencje oferują bardzo dobry zwrot z inwestycji. Tak więc, mimo że jest to najdroższa metoda dotarcia do influencerów, wynajęcie agencji może być najlepszym rozwiązaniem, jeśli masz odpowiedni budżet.

Jak to zrobić

Znów znalezienie takich agencji jest kwestią prostego wyszukiwania w Google. Trudno jest polecić konkretną firmę, ponieważ Twoje potrzeby i cele mogą być na drugim końcu spektrum (w porównaniu z innymi firmami). Tak więc, wykonując proste wyszukiwanie i biorąc pod uwagę określone parametry, z pewnością znajdziesz świetną agencję do współpracy. Pracowaliśmy z Fanbytes i uzyskaliśmy całkiem niezły zwrot z inwestycji. Sprawdź je, one też mogą być dobrym wyborem!

Podsumowując

Prowadzenie kampanii influencerów to niesamowita strategia, co do tego nie ma wątpliwości! Wyciągniesz z tego znacznie więcej, jeśli połączysz ją z kampanią reklam TikTok.

Tak więc, jak już wspomniano, po utworzeniu klipu przez influencera i wypromowaniu go na swoim kanale, możesz go również użyć do wyświetlania reklam TikTok i dotarcia do większej liczby odbiorców.

Istnieją 3 główne sposoby znajdowania influencerów i omówiliśmy to szczegółowo powyżej…

Prowadzenie kampanii influencerów jest jednym z najbardziej lukratywnych podejść marketingowych w TikTok i jest to najlepszy czas na rozpoczęcie.