TikTok to platforma wizualna, więc oczywiście wideo jest najważniejszym elementem w całym poście.
W tej lekcji zagłębimy się głębiej w wideo, jak dokładnie używać wideo, nawet jeśli jesteś zupełnie nowy i nie spędziłeś dużo czasu na TikTok.
Opiszemy, jak wykorzystać formularz wideo oraz jak dostosować i sprawić, by działał w konkretnej firmie. Nie musisz publikować filmów tanecznych, aby odnieść sukces w TikTok.
Porozmawiamy również o interfejsie, korzystaniu z popularnych na platformie efektów oraz wykorzystaniu trendów i wyzwań.
Istnieje kilka różnych typów filmów, które możesz tworzyć.
Po pierwsze, istnieją trendy i wyzwania, które są bardzo ważne i stanowią jeden z najszybszych sposobów na rozpoczęcie i rozwijanie konta. Na przykład, jeśli widzisz na swojej stronie Dla Ciebie pewien efekt wideo lub taniec, a nawet dźwięk co najmniej trzy lub cztery razy w ciągu jednego dnia, są szanse, że jest to trend. Tego typu filmy bardzo ułatwiają publikowanie treści bez bycia bardzo kreatywnym lub tracenia czasu na szukanie oryginalnego pomysłu i jest to świetny sposób na rozpoczęcie, jeśli jesteś początkującym użytkownikiem platformy.
Jeśli trendy lub wyzwania nie są tak naprawdę tym, co możesz publikować na swojej stronie biznesowej, możesz tworzyć i publikować własne filmy.
Załóżmy, że Twoja firma znajduje się w niszy marketingowej, więc możesz chcieć tworzyć filmy edukacyjne, aby zapewnić dużą wartość swoim obserwującym. Nie musisz tworzyć filmów tanecznych, aby rozwijać swoje konto tylko dla samego wzrostu. Musisz także pomyśleć o publiczności, którą chcesz przyciągnąć. Jeśli Twoja firma ma świadczyć usługi marketingowe, filmy edukacyjne ze wskazówkami marketingowymi przyciągną osoby zainteresowane marketingiem i mogą odnieść korzyści z Twoich usług.
Przed utworzeniem filmów musisz wiedzieć, że TikTok to bardzo dynamiczna platforma, jak żadna inna platforma społecznościowa. Możesz bardzo szybko przyciągnąć uwagę ludzi, ale równie szybko możesz ją stracić. Jeśli nie są zainteresowani pierwszymi dwiema sekundami, będą po prostu przewijać i nie masz kolejnej szansy.
Ludzie są zaznajomieni z trendami lub wyzwaniami i chętnie na nie poczekają, ale jeśli publikujesz oryginalne treści, musisz od razu zwrócić ich uwagę. Czas skupienia uwagi staje się coraz krótszy i naprawdę nie masz zbyt wiele czasu na przekazanie wartości od razu. Ale jeśli przyciągniesz ich uwagę w ciągu pierwszych kilku sekund, możesz przejść do więcej szczegółów w samym filmie.
Przed rozpoczęciem nagrywania filmów najważniejszą rzeczą, o której musisz pamiętać, jest upewnienie się, że oświetlenie jest bardzo dobre. Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez ludzi, gdy zaczynają publikować, a TikTok jest to, że ich oświetlenie nie jest zbyt dobre. O profesjonalnym sprzęcie, takim jak oświetlenie, porozmawiamy na innej lekcji, ale w rzeczywistości nie potrzebujesz niczego innego niż telefon do nagrywania i okno, aby wpuścić dobre naturalne światło.
Jeśli jesteś na zewnątrz, będziesz mieć dużo światła. Ale jeśli filmujesz w pomieszczeniu, podczas nagrywania musisz patrzeć w okno, aby światło słoneczne padało bezpośrednio na Twoją twarz. Zwiększy to jakość Twojego filmu.
Porozmawiajmy teraz o tym, jak używać aparatu i elementów rzeczywistego wideo TikTok.
Wcześniej powinieneś wiedzieć, że masz możliwość nagrywania wideo poza TikTok, używając aparatu w telefonie i innych aplikacji do edycji. Następnie możesz importować swoje filmy do TikTok oraz dodawać dźwięki i efekty. Ta strategia może Ci pomóc, jeśli chcesz nagrać kilka filmów jednego dnia i opublikować je w różnym czasie lub jeśli chcesz mieć oryginalne wideo bez znaku wodnego TikTok, aby je edytować i testować różne wersje w TikTok lub publikować na innych platformach społecznościowych.
Krok 1 – Nagraj wideo
Zacznijmy od przeglądu interfejsu TikTok. Na stronie Dla Ciebie kliknij przycisk plus u dołu ekranu, aby otworzyć aparat. Tutaj zobaczysz kilka opcji:
Po prawej stronie zobaczysz
Na samym dole ekranu zobaczysz 3 opcje:
Obok przycisku nagrywania mamy dwie opcje:
Krok 2 – Edytuj swój film
Po zakończeniu nagrywania klipu klikasz czerwony znacznik wyboru u dołu ekranu, a następnie możemy przejść do następnego etapu procesu, czyli edycji.
Po prawej stronie ekranu edycji możesz zobaczyć następujące opcje:
Teraz w lewym dolnym rogu ekranu edycji mamy następujące opcje:
Krok 3 – Opublikuj
Po zakończeniu edycji kliknij Dalej, aby móc opublikować wideo na swoim profilu TikTok. Po dodaniu opisu i hashtagów masz kilka opcji, aby zdecydować, czy chcesz zachować, na przykład zezwolenie na komentarze i duety oraz zapisanie wideo na urządzeniu. Komentarze to świetny sposób na wydłużenie czasu oglądania Twojego filmu – ponieważ podczas wpisywania komentarza film będzie wielokrotnie odtwarzany w tle. Dlatego należy pozostawić włączoną opcję „Zezwalaj na komentarze”.
Na samym dole ekranu masz dwie opcje: możesz opublikować wideo lub zapisać wersję roboczą.
Jeśli zbiorczo tworzysz swoje treści z wyprzedzeniem przez cały tydzień lub co najmniej kilka dni do przodu, możesz zapisać je wszystkie jako wersje robocze, a następnie publikować je przez cały tydzień w locie.