TikTok to obecnie największa okazja biznesowa i tak jest w przypadku tego stwierdzenia!
Ludzie często porównują to do Instagrama i Facebooka, tak jak 7 lat temu. To był czas, kiedy stworzenie konta i osiągnięcie ogromnego sukcesu było w zasięgu ręki. To najlepszy czas dla TikTok i jeśli szukasz wspaniałych okazji biznesowych, dlaczego nie spróbować !?
Przykładem, który zobaczysz wszędzie (czytając o sile TikTok jako narzędzia marketingowego) jest piosenka „Old Town Road”. Obecnie jest to jeden z najlepszych utworów na świecie, a to zasługa TikTok.
Przed TikTok piosenka odniosła tylko umiarkowany sukces. Po tym, jak został zaprezentowany i promowany w TikTok, piosenka eksplodowała, dotarła do nowych odbiorców i trafiła na pierwsze listy przebojów w rekordowym czasie.
Tak więc, jeśli TikTok może łatwo zmienić branżę muzyczną i mieć tak ogromny wpływ, to widzisz, jak ważne może to być narzędzie promocyjne. Może nawet stać się szwajcarskim nożem w Twoim arsenale marketingowym.
To najlepszy czas, aby wykorzystać TikTok do rozwoju swojej firmy.
Dlaczego to? możesz zapytać … a odpowiedź jest dość prosta: w tej chwili na platformie TikTok nie ma wystarczającej ilości treści. Otwiera to możliwość łatwego pozycjonowania i tworzenia dużej grupy odbiorców wokół Twojej marki i niszy.
Może się tak nie zdarzyć za rok, ponieważ platformy społecznościowe łatwo się nasycają (tak jak było w przypadku Facebooka i Instagrama). Wszyscy mają dokładny moment, w którym osiągają masę krytyczną i mają wystarczająco dużo treści i użytkowników, aby zaspokoić wszystkie potrzeby.
Więc działaj teraz! Wsiadaj do pociągu na stacji!
Przejdźmy do szczegółów. Omówmy, jak podejść do TikTok jako firmy i jakie masz tutaj opcje.
Rozmiar i typ
Nie ma znaczenia wielkość firmy ani jej rodzaj. Oznacza to, że każdy rodzaj działalności będzie dobrze sobie radził (od dużych marek, takich jak Audi lub Mercedes Benz, po mniejsze, takie jak zwykła lodziarnia).
Nisza
Nie myśl też, że Twoja nisza musi spodobać się określonej grupie ludzi (np. Nastolatkom lub ogólnie młodym ludziom). Istnieje wiele przykładów, takich jak Bosh (który tworzy elektronarzędzia) i inne, które odniosły ogromny sukces w TikTok.
Równe szanse
Możesz być aplikacją lub stroną internetową, B2B lub B2C… w tej chwili na TikTok, wszystko jest dozwolone!
Rozszerzy się funkcjonalność handlu elektronicznego
Chociaż w tej chwili funkcjonalność dla e-commerce jest raczej ograniczona, nie ma wątpliwości, że wkrótce zostanie opracowana.
W tej chwili jest to bardzo lukratywne zajęcie. Więc omówiliśmy to w specjalnej sekcji. Omówimy szczegółowo, jak skonfigurować kampanię reklamową w TikTok, jak ją zoptymalizować i jak wykorzystać do rozwoju firmy. Najlepszą rzeczą w wyświetlaniu reklam jest to, że masz kontrolę nad tym, kto widzi Twoje treści.
Domyślnie Twoje treści będą wyświetlane użytkownikom w Twojej okolicy. Jak już omówiliśmy, TikTok wykorzystuje lokalizację Twojej karty SIM, aby zrozumieć, skąd piszesz. Użyje go do kierowania reklam do osób mieszkających w Twojej okolicy.
Tak więc, jeśli masz kanadyjską kartę SIM, Twoje treści będą głównie wyświetlane kanadyjskim użytkownikom. To samo dotyczy Stanów Zjednoczonych i każdego innego kraju na świecie. Tak więc, nawet jeśli jesteś w Stanach Zjednoczonych, jeśli masz francuską kartę SIM, Twoje treści będą wyświetlane głównie francuskim użytkownikom.
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat danych demograficznych i lokalizacji, możesz to zrobić, przeglądając swoje statystyki. Omówiliśmy szczegóły tego w dedykowanej lekcji, ale powiem jeszcze raz, że aby uzyskać Analytics, musisz złożyć wniosek o konto pro.
Jako firma powinieneś spróbować zweryfikować swoje konto. Omówiliśmy to również szczegółowo w dedykowanej lekcji. Jeśli masz duże konto, warto umieścić obok swojej nazwy użytkownika zweryfikowaną plakietkę. Zwiększa wiarygodność, autentyczność i autorytet Twojego konta. Jeśli nie jesteś jeszcze znaną marką, możesz wydać 50 000 USD na reklamy, a natychmiast zostaniesz zweryfikowany.
Jest to obecnie jedna z najczęściej używanych strategii i nie bez powodu. To dobrze działa! Wiele, jeśli nie wszystkie marki, które promują się za pośrednictwem TikTok, korzystają z wpływowych osób o różnej wielkości i zasięgu (aby dotrzeć do nowych odbiorców i promować swoje usługi i produkty). Odbiorcy budowani przez influencerów są bardzo responsywni dzięki wiarygodności i połączeniu, które już stworzyli.
Jako firma, istnieją 3 sposoby wykorzystania TikTok do rozwoju marki. Możesz wyświetlać reklamy, organicznie rozwijać swoje konto lub korzystać z wpływowych osób.
W zależności od budżetu, harmonogramu, wielkości firmy, kosztów docelowych i wielu innych specyficznych czynników… każdy z nich, a nawet zestaw z nich, będzie dźwignią sukcesu. Ponadto zweryfikowanie konta bardzo pomaga!
TikTok jest w tej chwili w fazie wzrostu, wkrótce zostaną dodane nowe funkcje.
Teraz jest najlepszy czas, aby zacząć wykorzystywać TikTok jako firmę!