fbpx

Rozwiązanie flopów wideo

W TikTok często zdarza się, że publikujesz wideo, które w rzeczywistości nie wychodzi zbyt dobrze. Ale to niekoniecznie oznacza, że ​​Twój film jest zły. To z powodu dynamiki platformy. W TikTok co sekundę publikuje się mnóstwo filmów, a to, ile uwagi przyciąga każdy film, zależy od wielu czynników, a nie tylko od jakości wideo.

Nie każdy film gwałtownie wzrośnie. Możesz nawet mieć wirusowe wideo z 5 milionami wyświetleń, a następne z zaledwie 10 wyświetleniami. I to jest normalne.
Kiedy jedno wideo się klapnie, nie musisz się poddawać i przestać tworzyć treści dla TikTok, powinieneś skupić się na tworzeniu większej ilości treści. Ponieważ na treści ważniejsza jest ilość i spójność niż jakość.

Biorąc to pod uwagę, istnieje kilka kroków, które możesz wykonać, gdy jeden z Twoich filmów się nie powiedzie.

Po pierwsze, nie usuwaj wideo

Jest wiele osób, które usuwają filmy, które nie były tak dobre, myśląc, że sprawią, że ich profil będzie źle wyglądał. Ale w przeciwieństwie do innych platform, takich jak YouTube czy Instagram, na TikTok nie ma to znaczenia. Filmy, które nie radzą sobie dobrze, nie mają wpływu na algorytm TikTok. Te filmy nie szkodzą Twojej reputacji, więc nie ma prawdziwego powodu, aby je usuwać.

Innym powodem, dla którego warto zachować te filmy, jest to, że czasami, nawet jeśli nie radzą sobie zbyt dobrze po opublikowaniu, wideo może zostać odebrane w ciągu tygodnia lub dwóch i zacząć otrzymywać wyświetlenia.

Na przykład film wideo otrzyma 100 wyświetleń lub nie będzie przyciągał uwagi, a potem nagle może po prostu wystartować tydzień później i nigdy nie wiesz, co zadziała.
Powodem tego jest to, że w tej chwili nie ma wystarczającej liczby twórców, aby tworzyć treści dla wszystkich starszych użytkowników. Jest tak duże zapotrzebowanie, aby algorytm nie tylko obsługiwał nowe filmy, ale także pobierał stare filmy z Twojego profilu i udostępniał je publiczności.

Spójrz na swoje statystyki

Rozmawialiśmy już o tym, jak założyć konto TikTok Pro i uzyskać dostęp do analityki. Możesz rzucić okiem na swoje dane analityczne i sprawdzić zaangażowanie wideo, które spadło, i sprawdzić, czy jest coś, co możesz zrozumieć, jeśli jest coś innego.

To może dać ci pewien wgląd w to, co robić.

Może chcesz coś zmienić i opublikować nową wersję filmu. W swoich statystykach możesz sprawdzić, jaką muzykę preferują Twoi odbiorcy lub jakie rodzaje filmów. Następnie wykonaj kilka testów i sprawdź, czy możesz ulepszyć film i opublikować go ponownie.

Oczywiście jest możliwe, że opublikujesz film i nie będzie dobrze, a wtedy inni ludzie opublikują dokładnie ten sam film miesiąc później i będzie lepiej.

Dzieje się tak, ponieważ algorytm TikTok jest dość nieprzewidywalny. Jest w tym także pewna sezonowość. Czasami będziesz zwracać większą uwagę na swoje konto. I nie do końca rozumiemy, dlaczego.

Edytuj swój film i opublikuj go ponownie

Algorytm TikTok jest jak czarna skrzynka dla nas, użytkowników, zawsze możemy przetestować i spróbować dowiedzieć się, jak to działa, ale nigdy nie możemy wiedzieć na pewno.
Dlatego nie musisz się martwić, że wideo nie będzie działać dobrze. Możesz po prostu ponownie opublikować wideo w innym czasie lub jeszcze lepiej, ponownie je edytować.
W poprzedniej lekcji omówiliśmy nagrywanie wideo poza platformą jako najlepszą praktykę. Może to pomóc, jeśli chcesz edytować wideo na różne sposoby i ponownie je opublikować. Możesz spróbować dodać różne pozycje lub tekst, może nawet inną piosenkę lub dźwięk, inny filtr lub efekt.

Więc teraz wiesz już trzy rzeczy, które możesz zrobić, jeśli Twój film się nie powiedzie.

  • nie usuwaj go
  • po drugie, spójrz na swoje statystyki
  • I ponownie go zredaguj i ponownie opublikuj

Biorąc to pod uwagę, w TikTok powinieneś skupić się na ilości, a nie jakości.

Jeśli więc jeden z Twoich filmów nie radzi sobie dobrze, możesz się z niego uczyć. Po prostu publikuj więcej filmów, a będzie lepiej. Zdobędziesz więcej uwagi i nauczysz się z najskuteczniejszych treści.