Czy wiesz, jak mówią na rynku nieruchomości: „lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja”?
OK, jeśli chodzi o TikTok, lokalizacja to nie wszystko, ale mimo to jest bardzo ważna.
Po prostu dlatego, że lokalizacja jest kluczowym czynnikiem w każdej strategii marketingowej i wysiłkach na rzecz pozyskania klientów.
Ale jest więcej…
Możesz zapytać, dlaczego teraz rozmawiamy o lokalizacji – więc oto coś, co robi TikTok, o czym możesz nie wiedzieć: kiedy publikujesz klip, TikTok wyświetla go tylko w określonych lokalizacjach / obszarach!
Biorą pod uwagę lokalizację twórców (karta SIM) i na tej podstawie decydują się na wyświetlanie ich treści. Za chwilę omówimy również inne czynniki, czytaj dalej.
Być może zauważyłeś, że najczęściej oglądasz filmy z niektórych lokalizacji, hmmm…
Większość innych platform społecznościowych, takich jak Instagram lub Facebook, używa ustawień GPS telefonu i przeglądarki do określenia Twojej lokalizacji, ale TikTok jest trochę inny. Używa karty SIM do określenia Twojej lokalizacji.
Więc to jest klucz! Załóżmy, że mieszkasz w Wielkiej Brytanii. Nawet jeśli podróżujesz po całym świecie i powiedzmy, że w momencie przesyłania nowego klipu przebywasz w Stanach Zjednoczonych, TikTok w większości pokaże Twój klip brytyjskiej publiczności. To dlatego, że Twoja karta SIM została kupiona w Wielkiej Brytanii! Tak więc TikTok uzna Twoją domyślną lokalizację jako Wielką Brytanię, a nie Stany Zjednoczone.
Możesz również zauważyć, że zawartość, którą widzisz w swoim kanale (lub na stronie Dla Ciebie), opiera się głównie na pochodzeniu Twojej karty SIM, a nie wyłącznie na Twoich preferencjach. Te preferencje mogą obejmować Twoje polubienia lub historię wyszukiwania oraz inne parametry, które wskazują na Twoje ogólne zainteresowania. TikTok wykorzystuje takie parametry, aby dostarczyć Ci bardziej odpowiednie treści.
Nie. Pamiętaj, że jeśli przejdziesz do ustawień i zmienisz domyślne ustawienia języka, zmieni to tylko język Twojej aplikacji, a nie język sugerowanych treści.
Algorytm TikTok jest bardzo inteligentny / zaawansowany i uczy się w miarę korzystania z aplikacji. Tak, uczenie maszynowe staje się normą.
Jeśli więc głównie oglądasz i lubisz treści w języku angielskim, otrzymasz więcej rekomendacji w języku angielskim. To samo dotyczy każdego języka, więc uważnie wybieraj to, co lubisz i wyszukuj, ponieważ z pewnością wpłynie to na treść, którą otrzymujesz na stronie Dla Ciebie.
W przypadku większych kont, które mają setki tysięcy wyświetleń, innym ważnym czynnikiem jest specyfika klipów. Jeśli więc algorytm zdecyduje, że dany klip będzie bardziej atrakcyjny dla określonej publiczności, wyświetli go w tym miejscu. Możesz zauważyć, że klipy pokazujące pasmo górskie (losowy przykład) będą promowane głównie w lokalizacjach, które interesują się takim tematem. Pamiętaj, algorytm jest inteligentny i najlepiej zna swoich użytkowników.
Pomyśl więc o swoich docelowych odbiorcach i ich konkretnych zainteresowaniach przed utworzeniem treści, jeśli chcesz, aby Twoje filmy były im pokazywane.
Jeśli musisz zmienić lokalizację, w której wyświetlane są Twoje treści, najprostszym sposobem jest zmiana karty SIM. Jeśli chcesz, aby Twoje treści były wyświetlane głównie w Stanach Zjednoczonych, po prostu kup amerykańską kartę SIM. Nie jest to najłatwiejsze, ale możesz znaleźć usługi, które wysyłają przedpłacone karty SIM do użytku zewnętrznego (w Twoim kraju).
Jeśli zauważysz, że Twój rynek docelowy znajduje się w innym obszarze i odniesiesz dużą przewagę, kierując go bezpośrednio, może warto pójść na taką długość.
Zarówno treść, którą otrzymujesz, jak i treść, którą tworzysz, będą wyświetlane głównie na podstawie lokalizacji Twojej karty SIM i kombinacji Twoich ogólnych preferencji.
Parametry te odnoszą się do sposobu korzystania z samej aplikacji, rodzaju treści, które lubisz najbardziej oraz ich specyfiki.
Najłatwiejszym sposobem na wyświetlenie treści w określonym obszarze jest zakup lokalnej karty SIM.