fbpx

Dodaj link do biogramu

Czy powinienem dodać link do mojej biografii?
Jak to może pomóc mojemu kontu?
..i czy jest to nawet dostępne dla wszystkich użytkowników TikTok?

Odpowiemy na wszystkie te pytania i nie tylko w tej lekcji!

Pierwsza rzecz

Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że link w Bio to jedyna brama, którą musisz wysłać swoim użytkownikom poza TikTok. Oczywiście powodem tego jest konwersja ruchu, wysłanie go na inne platformy, na których możesz łatwo zarabiać (lub nawet strony docelowe do sprzedaży usług).

Typy linków

Na platformie TikTok istnieją tylko 2 rodzaje linków.

  1. Linki przycisków
  2. Regularne linki

Szczegóły dotyczące linków przycisków

Linki przycisków są dostępne tylko w serwisach YouTube i Instagram. Możesz więc podłączyć te przyciski tylko do swoich kont YouTube lub Instagram, a żadne inne platformy społecznościowe nie są dostępne w momencie pisania. Jest to szczególnie przydatne, gdy chcesz rozpowszechniać obserwację TikTok na YouTube i Instagramie.

Zwykle, gdy Twoi odbiorcy lubią Twoje treści i stają się lojalnymi fanami, w naturalny sposób będą również zainteresowani sprawdzaniem innych platform społecznościowych. YouTube ma oczywiście podobną zawartość do TikTok – możesz publikować dłuższe, bardziej szczegółowe wersje swoich klipów na YouTube. To samo dotyczy Instagrama, na którym możesz przesyłać swoje klipy za pomocą Instagram TV.

Te przyciski są dostępne od samego początku! Możesz je aktywować podczas tworzenia konta, ale także zmienić je w dowolnym momencie. Są również dostępne dla każdego rodzaju kanału – osobistego, biznesowego i zbiorczego!

Specyfika zwykłych linków

Aby wysłać ludzi do innych miejsc docelowych niż omówione powyżej, jest tylko jeden sposób, aby to zrobić, a jest to użycie linku Zwykły w biografii.

Niestety w chwili pisania tego tekstu nie wszystkie konta mają możliwość dodania zwykłego linku. Jest to coś, co jest testowane na losowych kontach w TikTok.

Aby sprawdzić, czy jest to dostępne dla Ciebie, sprawdź ustawienia. Jeśli nie znajdziesz opcji testowania linku w biografii w swoich ustawieniach, to niestety nie możesz aktywować tej opcji.

Dotyczy to tylko kont, które nie są zweryfikowane! Wszystkie zweryfikowane konta mają domyślnie aktywną opcję. Tak więc, jeśli masz wystarczająco duże konto i dużą liczbę obserwujących, możesz poprosić TikTok o zweryfikowanie konta, a to z kolei aktywuje opcję umieszczania zwykłego linku w Twojej biografii.

Zastosowania dla Twojego linku do biografii

Wysyłanie ludzi do prowadzenia magnesów, stron docelowych lub witryn internetowych jest bardzo powszechną praktyką.

Zwróć jednak uwagę : dodanie linków w biografii i przycisków do innych platform mediów społecznościowych odciągnie część odbiorców od konta Tiktok. Pamiętaj więc, że dodanie tego linku nie jest konieczne, a jeśli chcesz zostać influencer na platformie, powinieneś powstrzymać się od dodawania jakichkolwiek linków. Zamiast tego, aby stać się kluczowym czynnikiem wpływającym, skup się na utrzymaniu widzów na TikTok!

Ponadto, jeśli dopiero rozwijasz konto osobiste i od niechcenia przeglądasz TikTok, oczywiście nie powinieneś dodawać żadnych linków. Jednak wśród kont biznesowych i zbiorczych większość woli dodawać linki, aby zwiększyć swoje szanse na zarabianie i przekształcenie ruchu w leady!

Specjalny link dla firm tworzących aplikacje

Jeśli jesteś firmą oferującą aplikacje, pamiętaj, że TikTok oferuje unikalne łącze, które jest specjalne dla Twojego typu konta. Jako zweryfikowana firma zajmująca się aplikacjami zyskujesz dostęp do określonego linku na platformie TikTok, którego możesz użyć do promowania swojej aplikacji! Jest to link typu „Pobierz aplikację”, który znajduje się w Twojej aplikacji tuż pod biografią.

Co robi ten przycisk?  Oferuje możliwość pobrania aplikacji bez konieczności opuszczania platformy TikTok. Jest dość potężny i jest czymś wyjątkowym dla tej platformy. Nie znajdziesz go na żadnej innej platformie społecznościowej. Używaj go mądrze, może to zmienić zasady gry!

Wskazówka bonusowa

Pamiętasz ostatnią lekcję? Szczegółowo omówiliśmy, jak  emoji  mają wielki wpływ na ludzi. Pamiętaj, że możesz użyć emotikonów, takich jak strzałki, aby wskazać link. Zwiększy to zaangażowanie i współczynnik klikalności Twojego linku! To najlepsza praktyka, którą robią wszyscy profesjonaliści.

Twój cel

Rozważając dodanie linków do konta, najpierw skup się na swoim celu. Może się zdarzyć, że dodanie jakichkolwiek linków jest sprzeczne z Twoją strategią. Pamiętaj też, że wszystko zależy od czasu. Większość twórców decyduje się na dodawanie linków dopiero wtedy, gdy najpierw zdobędą dość liczną publiczność. Skupiają się na zdobyciu jak największej liczby obserwujących przed próbą konwersji ruchu.

Po osiągnięciu masy krytycznej przekształcenie fanów w wieloplatformowych fanów jest bardzo potężne, ponieważ już ci zaufali i są bardzo angażującymi ludźmi. Wentylatory wieloplatformowe są bardziej wartościowe. Otrzymują od Ciebie wiele powiadomień, gdy publikujesz treści i od razu wskakują, aby zobaczyć, co właśnie przesłałeś.

Stosowność

Jako profesjonalna wskazówka pamiętaj, że Twoje treści (na wszystkich platformach) powinny być kierowane do tych samych osób, mieć podobny format i odpowiadać zainteresowaniom Twoich fanów! Naprawdę ważne jest, aby nie mylić odbiorców, wysyłając ich na inne konta społecznościowe, które są słabo rozwinięte lub, co gorsza, koncentrują się na innych niszach. Powinieneś trzymać się określonej struktury, zbudować każde konto do rozsądnego rozmiaru, a dopiero potem je połączyć.

Rodzaj linku, który umieścisz w biografii, zależy od strategii i typu konta.

Tak więc, jeśli masz konto firmowe, oczywiste jest, że łączysz się z witryną biznesową lub stroną docelową, aby sprzedawać swoje usługi lub produkty. Jeśli jednak posiadasz konto osobiste, lepszym pomysłem jest utworzenie linku do swojego bloga (na którym omawiasz swoje tematy bardziej szczegółowo i odwołujesz się do bardziej osobistej strony). Często konta zagregowane wykorzystują przestrzeń linków do wysyłania ludzi na platformę afiliacyjną.

Ponownie, wszystko sprowadza się do Twojej strategii, więc upewnij się, że masz to naprawdę jasne, zanim zdecydujesz się na link do czegokolwiek.

Zapytaj siebie:

  1. Jaki jest mój model zarabiania?
  2. Czy przyciąganie ruchu do mojej witryny jest ważniejsze niż tworzenie listy e-mailowej?
  3. W jaki sposób moi fani zareagują (lub odpowiedzą), gdy zostaną wysłani do łącza docelowego?

Odpowiedz na te pytania, a będziesz lepiej rozumieć, jak korzystać z łącza biologicznego. Rzuci również światło na to, czego nie robić (aby utrzymać zadowoloną grupę fanów).

Podsumowując

Istnieją dwa typy linków, których możesz użyć w swojej biografii.

  • Pierwszy to przycisk prowadzący do Twojego konta YouTube lub Instagram.
  • Drugi ma postać zwykłego linku, za pomocą którego możesz kierować ludzi do swojej witryny, strony docelowej, a nawet listy e-mailowej.

Obecnie testowane są zwykłe linki i nie wszystkie konta mają do nich dostęp.

Jeśli jesteś firmą App i zweryfikujesz swoje konto, uzyskasz dostęp do specjalnego typu linku. Dzięki temu widzowie będą mogli pobrać Twoją aplikację bez opuszczania platformy.

Aby zwiększyć zaangażowanie w zwykły link, w pełni korzystaj z emotikonów!

Zawsze miej jasne:

  • cel
  • Struktura
  • nisza
  • zrozumienie osobowości Twojego fana.

Twoja strategia rzuci światło na to, jak lepiej wykorzystać okazję do tworzenia linków. Po pierwsze, postaraj się zrozumieć swoich odbiorców i model zarabiania, a wtedy uzyskasz odpowiedź na temat typów linków, których możesz użyć w swojej biografii!