Najszybszym sposobem na rozwój konta TikTok jest po prostu uczestnictwo w trendach i wyzwaniach. Dokładnie to omówimy w tej lekcji. Pod koniec lekcji dowiesz się, jakie są trendy i wyzwania oraz jak w nich uczestniczyć i jak z nich skorzystać, niezależnie od tego, czy jesteś firmą, czy osobą publikującą na swoim koncie.
Trendy i wyzwania są powodem, dla którego stosunek ludzi, którzy faktycznie publikują filmy, a nie tylko konsumują, jest o wiele wyższy w TikTok niż na innych platformach społecznościowych.
Na przykład na Instagramie, jeśli chcesz opublikować film lub zdjęcie, najpierw musisz wiedzieć, co chcesz opublikować, jak edytować treść i tak dalej. Dlatego wiele osób po prostu konsumuje treści, ponieważ nie wiedzą, jakiego rodzaju wkład mogą wnieść, co mogą opublikować, a może są nieśmiali lub po prostu czują się skrępowani, aby publikować filmy.
Z drugiej strony TikTok sprawia, że bardzo łatwo jest publikować posty i zostać twórcą, nawet jeśli nie jesteś zbyt kreatywny lub nie masz wielu fajnych pomysłów. I właśnie dlatego stworzyli wyzwania i trendy.
Tak więc wyzwania są tworzone bezpośrednio przez TikTok. Możesz uczestniczyć w tych wyzwaniach i bardzo łatwo publikować filmy, podczas gdy trendy są tworzone przez innych użytkowników. Trendy nie są oficjalną treścią TikTok, ale treścią stworzoną przez innych użytkowników.
W większości przypadków trend to połączenie różnych obrazów i różnych efektów w celu stworzenia określonego typu wideo. Jeśli ludzie powtarzają to, jeśli stanie się trendem, a jeśli wystarczająco się powtórzy, stanie się trendem wirusowym i każdy może wziąć w nim udział. Ludzie mogą nawet samodzielnie nakręcić trend.
Czasami przejście na nową platformę i zrozumienie, jak to działa, może być bardzo trudne. Zanim zaczniesz publikować i staniesz się częścią nowej sieci społecznościowej, trzeba się nauczyć. Ale w TikTok możesz od razu dostosować swoje treści, biorąc udział w wyzwaniach lub trendach.
Większość wyzwań znajdziesz w zakładce Odkrywaj. Możesz zobaczyć różne trendy, które są obecnie aktywne w Twojej lokalizacji. Możesz zobaczyć tytuł trendu, a po prawej stronie możesz zobaczyć liczbę wyświetleń.
Możesz przejrzeć trendy i wybrać ten, który jest odpowiedni dla Twojej firmy i stworzyć własną wersję trendu.
Innym sposobem na zidentyfikowanie wyzwań jest wyszukanie ich na stronie głównej. Jeśli zauważysz, że pewna piosenka lub typ wideo powtarza się co najmniej 2 lub 3 razy z rzędu, prawdopodobnie jest to wyzwanie lub trend. Możesz więc zapisać utwór w ulubionych i stworzyć własne wideo.
Powód, dla którego tak łatwo jest uczestniczyć w wyzwaniach, ponieważ nie musisz mieć własnego pomysłu.
Wystarczy, że podejmiesz wyzwania, zobaczysz, który z nich jest dla Ciebie fajny i weźmiesz udział. Otóż to.