W tej lekcji dowiemy się, ile jest typów kont TikTok i który z nich należy wybrać.
W rzeczywistości istnieją 3 rodzaje kont:
To najpopularniejszy typ konta w TikTok. Obejmuje to zarówno zwykłych ludzi, którzy chcą się dobrze bawić (i publikować losowe treści), jak i bardziej profesjonalni ludzie, którzy wybierają określoną niszę i próbują stać się autorytetem w tej przestrzeni.
Dentyści prawnicy, rybacy tancerze, aktorzy przedsiębiorcy… wszyscy zazwyczaj korzystają z konta osobistego. Mają na myśli konkretny cel i tworzą treści, aby zdobyć lojalną publiczność i bazę fanów.
Rzućmy okiem na niektóre z najlepszych kont osobistych w TikTok i uzyskaj wgląd w to, co działa i co robią najlepiej.
Mimo że jego grupa demograficzna bardziej pasuje do Instagrama, udaje mu się w jakiś sposób uzyskać dobrą przyczepność również w TikTok.
Jako aktor musi promować i podtrzymywać swoją sławę, aby utrzymać swój status. Tak więc w tym przypadku, promując siebie i tworząc klipy typu zakulisowego, wykorzystuje TikTok do wspierania swojej kariery aktorskiej.
Z tego typu konta korzystają przede wszystkim firmy. Logo jest zwykle logo firmy, a nie twarzą osoby. Treści na tego typu kontach zwykle obracają się wokół promowania ich produktów i usług biznesowych.
Czasami profile biznesowe mogą mieć osobę, a nie markę, która tworzy treść. Nie oznacza to jednak, że jest to konto osobiste, ponieważ osoba promuje produkty marki. Tak więc treść nie będzie koncentrować się wokół samej osoby, ale raczej na usługach lub produktach firmy.
Przeanalizujmy kilka przykładów i zobaczmy, jak budowane są tego typu konta, a może nawet uzyskamy wgląd w ich sekrety.
Wszystko to promuje samą markę i buduje świadomość wokół zespołu Boston Celtics. Więc widzisz, to konto nie jest skupione wokół konkretnej osoby, ale raczej wokół całej marki (w tym przypadku drużyny sportowej). Tak więc sport i wszystko z nim związane tworzy naprawdę dobrą niszę w TikTok. Za kulisami lub ulubione chwile świetnie nadają się do budowania konta biznesowego, ponieważ tego typu treści zwykle cieszą się dużym zaangażowaniem. Zwróć też uwagę, że autentyczność jest jednym z kluczowych aspektów posiadania udanego konta TikTok.
W ich treści znajdują się aktorzy i gwiazdy oraz najpopularniejsze seriale telewizyjne. Zabawne chwile za kulisami i wpadki są częścią ich strategii dotyczącej treści. Utrzymują to w rzeczywistości, a nawet mają kilka surowych klipów. Dzięki TikTok chcesz trzymać się z daleka od dopracowanych treści i wypróbować bardziej nieedytowane podejście (aby odwołać się do większej liczby fanów).
W tym konkretnym przypadku marka ta wykorzystuje influencerów do promocji swojej odzieży. To świetny pomysł, ponieważ wykorzystanie publiczności i sławy influencerów pomoże w twoich działaniach marketingowych z dużym marginesem.
Zwróć jednak uwagę, że nie koncentrują się one wokół osoby, ale raczej na trendach i tematach będących przedmiotem ogólnego zainteresowania. Zobacz kilka ich klipów, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób tworzą swoje treści. Mają pół miliona obserwujących i ponad 23 miliony polubień, więc muszą robić coś dobrego.
Inspirowanie się tymi dobrze prosperującymi kontami to nie kopiowanie, ponieważ wszyscy potrzebujemy mentorów i wszyscy potrzebujemy pomocy w zrozumieniu, jak stworzyć zwycięską strategię.
Są one zwykle zbudowane wokół określonego tematu (jak niepowodzenia i inne zabawne klipy). Typy treści „niepowodzenia” lub „ludzie są niesamowici” należą do najpopularniejszych typów treści (i kont) w TikTok. Właściciele takich kont zazwyczaj wysyłają posty codziennie, a nawet kilka razy dziennie.
Czym to się różni od kont osobistych lub firmowych, o które możesz zapytać…
Cóż, decydując się na rozwój takiego konta, tworzysz treści skupione na 1 niszy. Nie skupiasz się na 1 osobie czy 1 produkcie. Po prostu skupiasz się na samej niszy zamiast na usługach, produktach czy osobach. Wśród najczęściej spotykanych tematów są sport, polityka, porażki itp.
Zanurzmy się głębiej i spójrzmy na kilka przykładów.
Wspaniałą rzeczą w tego typu treściach jest to, że widzowie zwykle widzą więcej niż tylko jeden klip. Klikają Twój profil i przeglądają Twoje treści. Średnio będą widzieć więcej, komentować więcej i bardziej lubić, dzięki czemu zyskujesz większe zaangażowanie. Oznacza to większe uprawnienia konta, a wszystkie Twoje klipy będą miały wyższą rangę!
Istnieje wiele zbiorczych kont, a większość z nich dotyczy rozrywki, celebrytów i komedii. Zwykle radzą sobie naprawdę dobrze na TikTok. Sama platforma ostatnio bardzo się rozrosła i staje się ogromna, więc zdziwisz się, widząc, że możesz znaleźć konto zbiorcze w dowolnej niszy, o której możesz pomyśleć.
Przejrzeliśmy wszystkie 3 typy kont – osobiste, biznesowe i zbiorcze. Każdy ma swoją specyfikę i każdy ma swoją grupę docelową.
Następnym krokiem do zrobienia jest burza mózgów na temat ulubionego typu konta, niszy i rozpoczęcie tworzenia niesamowitej zawartości!