fbpx

4 rodzaje kont

W tej lekcji dowiemy się, ile jest typów kont TikTok  i który z nich należy wybrać.

W rzeczywistości istnieją 3 rodzaje kont:

  1. Konta osobiste
  2. Konta  biznesowe
  3. Konta tematyczne (lub konta zbiorcze )

Konta osobiste

To najpopularniejszy typ konta w TikTok. Obejmuje to zarówno zwykłych ludzi, którzy chcą się dobrze bawić (i publikować losowe treści), jak i bardziej profesjonalni ludzie, którzy wybierają określoną niszę i próbują stać się autorytetem w tej przestrzeni.

Dentyści prawnicy, rybacy tancerze, aktorzy przedsiębiorcy… wszyscy zazwyczaj korzystają z konta osobistego. Mają na myśli konkretny cel i tworzą treści, aby zdobyć lojalną publiczność i bazę fanów.

Przykłady i analizy kont osobistych

Rzućmy okiem na niektóre z najlepszych kont osobistych w TikTok i uzyskaj wgląd w to, co działa i co robią najlepiej.

  1. Świetnym przykładem takiego profilu jest  Charli D’amelio . Obecnie jest najpopularniejszym tiktokerem i zbudowała swoje konto wokół tańca i treści z życia codziennego.

profil charlidamelio na tiktok

  1. Innym świetnym przykładem profilu osobistego, który ostatnio odleciał, jest  SeanDoesMagic . Jak sugeruje nazwa użytkownika, ten popularny twórca tworzy krótkie klipy ze sztuczkami magicznymi. Publikuje codziennie i tworzy dość angażujące treści. Znowu świetny przykład profilu osobistego w popularnej niszy.

seandoesmagic tiktok profile

  1. Gary Vaynerchuk ! On oczywiście jest bardzo znanym Instagrammerem i znanym biznesmenem. Ciekawą rzeczą, którą robi na swoim profilu, jest ponowne wykorzystanie treści z jego Instagrama. Chodzi o przedsiębiorczość, inwestycje i inne tego typu tematy biznesowe. Z powodzeniem promuje swoją firmę i swoje usługi i ma wielu zwolenników w TikTok.

    Mimo że jego grupa demograficzna bardziej pasuje do Instagrama, udaje mu się w jakiś sposób uzyskać dobrą przyczepność również w TikTok.

gary vee tiktok profile

  1. A co z  Willem Smithem ? Oczywiście jest sławnym aktorem i wszyscy go znamy. W rzeczywistości był jednym z pierwszych wielkich aktorów, którzy wystrzelili w TikTok. Wykorzystuje swoją sławę i chociaż nie ma tak wielu klipów, wciąż udało mu się zdobyć ogromną rzeszę fanów (w milionach). Ponownie, świetny przykład udanego profilu TikTok.

    Jako aktor musi promować i podtrzymywać swoją sławę, aby utrzymać swój status. Tak więc w tym przypadku, promując siebie i tworząc klipy typu zakulisowego, wykorzystuje TikTok do wspierania swojej kariery aktorskiej.

willsmith tiktok profile

Konta biznesowe

Z tego typu konta korzystają przede wszystkim firmy. Logo jest zwykle logo firmy, a nie twarzą osoby. Treści na tego typu kontach zwykle obracają się wokół promowania ich produktów i usług biznesowych.

Czasami profile biznesowe mogą mieć osobę, a nie markę, która tworzy treść. Nie oznacza to jednak, że jest to konto osobiste, ponieważ osoba promuje produkty marki. Tak więc treść nie będzie koncentrować się wokół samej osoby, ale raczej na usługach lub produktach firmy.

Przykłady i analizy rachunków biznesowych

Przeanalizujmy kilka przykładów i zobaczmy, jak budowane są tego typu konta, a może nawet uzyskamy wgląd w ich sekrety.

  1. Boston Celtics to doskonały przykład profilu biznesowego. Ich ikona użytkownika zawiera logo zespołu Boston Celtics. Przeglądając ich zawartość, można znaleźć wiele klipów nakręconych podczas wydarzeń związanych z grami, wywiady z graczami przeprowadzanymi przez prezenterów wiadomości, ale także wiele zabawnych treści przypominających memy.

    Wszystko to promuje samą markę i buduje świadomość wokół zespołu Boston Celtics. Więc widzisz, to konto nie jest skupione wokół konkretnej osoby, ale raczej wokół całej marki (w tym przypadku drużyny sportowej). Tak więc sport i wszystko z nim związane tworzy naprawdę dobrą niszę w TikTok. Za kulisami lub ulubione chwile świetnie nadają się do budowania konta biznesowego, ponieważ tego typu treści zwykle cieszą się dużym zaangażowaniem. Zwróć też uwagę, że autentyczność jest jednym z kluczowych aspektów posiadania udanego konta TikTok.

profil boston celtics tiktok

  1. Zobaczmy  wideo Amazon Prime . W chwili pisania tego konta ma 1,5 miliona obserwujących i ponad 46 milionów polubień. Wszyscy możemy się zgodzić, że to niezwykle udane konto… ale jak oni to zrobili? Podobnie jak w przypadku każdej odnoszącej sukcesy firmy, ich treść koncentruje się wokół wartości i specyfiki firmy.

    W ich treści znajdują się aktorzy i gwiazdy oraz najpopularniejsze seriale telewizyjne. Zabawne chwile za kulisami i wpadki są częścią ich strategii dotyczącej treści. Utrzymują to w rzeczywistości, a nawet mają kilka surowych klipów. Dzięki TikTok chcesz trzymać się z daleka od dopracowanych treści i wypróbować bardziej nieedytowane podejście (aby odwołać się do większej liczby fanów).

profil tiktok amazonprimevideo

  1. Ralph Lauren , tak projektant mody! Świetne (i minimalistyczne) logo i czytelna nazwa użytkownika – to znak sukcesu. Moda to jedna z nisz, która zwykle radzi sobie naprawdę dobrze w TikTok, a jeśli Twoja firma znajduje się w tej niszy, możesz wiele zrobić pod względem treści, aby zbudować swoją firmę (i łatwo dotrzeć do większej liczby klientów).

    W tym konkretnym przypadku marka ta wykorzystuje influencerów do promocji swojej odzieży. To świetny pomysł, ponieważ wykorzystanie publiczności i sławy influencerów pomoże w twoich działaniach marketingowych z dużym marginesem.

ralphlauren tiktok profile

  1. Innym doskonałym przykładem konta biznesowego jest  Washington Post . Wszyscy wiemy, że to jedna z największych gazet. Dla tak znanej marki wystarczy czyste logo i krótka biografia. Treść kręci się wokół popularnych tematów. Obejmują wszystko, od oficjalnych wywiadów po śmieszne krótkie klipy i wszystko pomiędzy.

    Zwróć jednak uwagę, że nie koncentrują się one wokół osoby, ale raczej na trendach i tematach będących przedmiotem ogólnego zainteresowania. Zobacz kilka ich klipów, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób tworzą swoje treści. Mają pół miliona obserwujących i ponad 23 miliony polubień, więc muszą robić coś dobrego.

profil tiktok washingtonpost

Inspirowanie się tymi dobrze prosperującymi kontami to nie kopiowanie, ponieważ wszyscy potrzebujemy mentorów i wszyscy potrzebujemy pomocy w zrozumieniu, jak stworzyć zwycięską strategię.

Konta tematyczne

Są one zwykle zbudowane wokół określonego tematu (jak niepowodzenia i inne zabawne klipy). Typy treści „niepowodzenia” lub „ludzie są niesamowici” należą do najpopularniejszych typów treści (i kont) w TikTok. Właściciele takich kont zazwyczaj wysyłają posty codziennie, a nawet kilka razy dziennie.

Czym to się różni od kont osobistych lub firmowych, o które możesz zapytać…

Cóż, decydując się na rozwój takiego konta, tworzysz treści skupione na 1 niszy. Nie skupiasz się na 1 osobie czy 1 produkcie. Po prostu skupiasz się na samej niszy zamiast na usługach, produktach czy osobach. Wśród najczęściej spotykanych tematów są sport, polityka, porażki itp.

Przykłady i analiza kont tematycznych

Zanurzmy się głębiej i spójrzmy na kilka przykładów.

  1. Świetnym przykładem jest  Whose Fault . Jest zbudowany wokół wypadków samochodowych i krótkich klipów związanych z ruchem ulicznym. Ale przyjrzyjmy się trochę logo i nazwie użytkownika. W rzeczywistości to genialny pomysł, ponieważ został sformatowany jako pytanie (co napędza zaangażowanie). Stwarza napięcie w umyśle i budzi ciekawość. Dlatego upewnij się, że bierzesz to pod uwagę podczas wymyślania nazwy i nazwy użytkownika swojego konta – to duży krok w kierunku sukcesu. To konto ma ponad 500000 obserwujących i mają dużo wyświetleń większości klipów.

whosefault tiktok profile

  1. Innym przykładem są memy … ogromna liczba obserwujących,  licząca ponad 12 milionów i 500 milionów polubień. Zobacz kilka ich klipów! Ich post zawiera zabawne, krótkie klipy ludzi opowiadających o swoim życiu i robiących głupie rzeczy. Komedia działa! Śmieszne klipy należą do najbardziej cenionych na platformie TikTok. Ludzie zwykle lubią robić sobie krótką przerwę i oglądać kilka takich filmów.

    Wspaniałą rzeczą w tego typu treściach jest to, że widzowie zwykle widzą więcej niż tylko jeden klip. Klikają Twój profil i przeglądają Twoje treści. Średnio będą widzieć więcej, komentować więcej i bardziej lubić, dzięki czemu zyskujesz większe zaangażowanie. Oznacza to większe uprawnienia konta, a wszystkie Twoje klipy będą miały wyższą rangę!

memy tiktok profile

Istnieje wiele zbiorczych kont, a większość z nich dotyczy rozrywki, celebrytów i komedii. Zwykle radzą sobie naprawdę dobrze na TikTok. Sama platforma ostatnio bardzo się rozrosła i staje się ogromna, więc zdziwisz się, widząc, że możesz znaleźć konto zbiorcze w dowolnej niszy, o której możesz pomyśleć.

Podsumowując

Przejrzeliśmy wszystkie 3 typy kont – osobiste, biznesowe i zbiorcze. Każdy ma swoją specyfikę i każdy ma swoją grupę docelową.

Następnym krokiem do zrobienia jest burza mózgów na temat ulubionego typu konta, niszy i rozpoczęcie tworzenia niesamowitej zawartości!